G jak Givenchy.
Marka Givenchy jest uosobieniem najwyższej elegancji i francuskiego, arystokratycznego stylu. Zawsze w zgodzie z osobowością i stylem jej założyciela Huberta de Givenchy, kreatora mody słynącego z niezwykle wyrafinowanych, pełnych fantazji i oryginalności projektów.
Historia marki sięga 1952 roku, kiedy to Hubert de Givenchy założył własny dom mody. Mimo arystokratycznych korzeni, 25 letni projektant zaczynał bardzo skromnie, odszywając swoje pierwsze modele z taniej bawełny. Jednak bardzo szybko – dzięki innowacyjnej, jak na tamte czasy kolekcji, w której kobiety po raz pierwszy mogły dowolnie łączyć i mieszać elementy – stał się jednym z najchętniej wybieranych przez gwiazdy projektantów. Już w pierwszym roku działalności trafił do magazynu „Vogue” za sprawą słynnej „bluzki Bettina”.
W dużej mierze dalsze powodzenie zawdzięcza Audrey Hepburn, choć jego kreacje chętnie nosiły najpopularniejsze aktorki, to jego przyjaźń z Audrey Hepburn bardzo pomogła mu się wybić. Projektował dla niej kostiumy do filmów i na co dzień, za co aktorka odwdzięczała się skutecznym promowaniem marki.
Z biegiem lat marka prężnie się rozwijała, zdobywając rzesze klientek i poszerzając swój asortyment. W roku 1995 założyciel i główny projektant Hubert de Givenchy przeszedł na emeryturę. Prowadzenie przedsiębiorstwa przekazał on ekscentrycznemu Johnowi Galliano. Kolejnym szefem domu mody Givenchy został Alexander McQueen i kolejno Julien McDonald. Od 2005 roku głównym dyrektorem artystycznym marki Givenchy jest Riccardo Tisci.
Włoch o gorącym temperamencie, niezwykle kreatywny i odważny w projektowaniu nadał ubraniom Givenchy wspaniały, ostry, nowoczesny i niecodzienny styl.
Zamiłowanie projektanta do czarnego koloru, niekonwencjonalnych cięć, nowoczesnych materiałów tworzy mieszankę wybuchową. Kolekcje Givenchy są zawsze bardzo oryginalne i szalenie przez to ciekawe. Givenchy to marka, która projektuje stroje dla otwartych na innowacje osób, które lubią bawić się modą i swoim wyglądem. To dziś nie są typowe klasyczne fasony. Każdy strój sygnowany logo Givenchy to charakterystyczny, drapieżny i nieprzewidywalny look.
Dziś marka Givenchy popularna jest wśród gwiazd muzyki rozrywkowej, aktorek, osób związanych z showbiznesem. W swojej ofercie firma ma również ekskluzywne dodatki – torebki, okulary, jak również perfumy i kosmetyki.